Usterka

Dziś przedstawimy przykłady usterek z jakimi możecie spotkać się podczas odbioru mieszkania w Łodzi.

Usterka nr 1 – brak płaszczyzny

brak płaszczyzny

Nierówności na ścianie – brak płaszczyzny są częstą usterka wykrywaną podczas odbioru mieszkania.

Usterka nr 2 – brak wykończenia narożnika

brak_wykończonego_narożnika

Na styku płyt gipsowo kartonowych powinien znajdować się narożnik.

Usterka nr 3 – brak zaślepki na ramie okiennej

rama okienna

Stolarkę okienną należy dokładnie sprawdzić. Sprawdzamy czy nie ma uszkodzeń, zarysowań oraz czy zamontowano wszystkie elementy takiej jak: uszczelki, zaślepki, maskownice.

Usterka nr 4 – zabrudzenia na oknach

ubrudzone okno

Na odbiór każdego mieszkania deweloper powinien dokładnie umyć okna. Zabrudzone ramy okienne oraz szyby utrudniają wykrycie wad takich jak np. rysy czy uszkodzenia mechaniczne. Nie wszystkie zabrudzenia – tym bardziej budowlane można łatwo usunąć.

Usterka nr 5 – ubytek posadzki w nrożniku

narożnik_posadzki

Ubytek posadzki w narożniku należy uzupełnić specjalna zaprawą.

Usterka nr 6 – uszkodzona powłoka malarska

balustrada

Balustrady oraz jej zamocowania mechaniczne powinny być trwale zabezpieczone przed korozją.

Usterka nr 7 – ubytek w tynku

glif

Ubytki w tynku należy uzupełnić gładzią szpachlową.

Usterka nr 8 – nierówność na posadzce

brak plaszczyzny

Brak poziomu na posadzce – do wyrównania.

Usterka nr 9 – brak wykończenia listwy cokołowej

Tynk
siatka

W tym przypadku mamy niewykończoną listwę cokołową. Brak zabezpieczenia listwy tynkiem, może prowadzić do przedostania się gryzoni oraz wilgoci.

Usterka nr 10 – uszkodzenie elewacji

elewacja

Uszkodzona lub ubrudzona elewacja jest częstą usterka spotykaną na odbiorach technicznych mieszkań.

Usterka nr 11 – grzyb i pleśń na tynku

grzyb

Zawilgocone i zgrzybiałe tynki nie są rzadkością. Grzyb oraz przyczyna przyczyna powstawania wilgoci jest do usunięcia. Nie pozwól aby taka usterka umknęła Ci na odbiorze technicznym mieszkania.

Usterka nr 12 – brak kąta prostego

kąt

Podczas odbioru technicznego mieszkania należy dokładnie sprawdzić: katy, płaszczyzny, poziomy i piony tynku na wszystkich ścianach i sufitach.

Usterka nr 13 – spękana posadzka

pekniecie

Zarysowania oraz ubytki w posadce również nie są rzadkości.

Usterka nr 14 – wykończenie tynku

20230927_084301

Podczas wizualnego odbioru tynków szczególną uwagę należy zwrócić na wykończenie gniazdek oraz miejsc przy grzejnikach.

Usterka nr 15 – wykończenie warstwy cokołowej

elewacja

W tym przypadku mamy folię kubełkowa, która wystaje spod fundamentu. Folia powinna być ukryta w gruncie i zabezpieczona listwą maskującą, tak aby piasek i zanieczyszczenia  nie mogły dostawać się miedzy folie a fundament.

Usterka nr 16 – kostka brukowa

20230927_091138
kostka

Odbiór domu lub mieszkania to nie tylko odbiór budynku. Sprawdzić należy także miejsca parkingowe i drogi dojazdowe. W tym przypadku mamy ubrudzona kostkę brukową, brak wykonanej zasypki piaskowej i bardzo duże szczeliny między kostką a krawężnikiem.

Usterka nr 17 – odbiór poddasza

poddasze

Podczas odbioru technicznego warto także zajrzeć w miejsca, które nie będą przez nas użytkowane. W tym przypadku na poddaszu brakowało 5 cm wełny mineralnej aby spełnić aktualne wymagania, ścianki działowe zostały wymurowane zbyt wysoko, co będzie powodowało przemarzanie ścian działowych.

Odbiór techniczny z firmą Kedar

Skorzystaj z odbioru technicznego mieszkania w Łodzi. Dokładnie sprawdzimy Twoje mieszkanie. Te i inne usterki zostaną przez nas wykryte i spisane w protokole, a to deweloper będzie musiał je usunąć.